YanaSakura.My

YanaSakura.My

KBBA

KBBA
Sunday, February 19, 2017

Sunday, February 19, 2017




De'Xandra Perfume


 Selamat pagi semua. Selamat berhujung minggu bersama keluarga tersayang.😊 Okey, hari ni YS nak share dengan korang "Kenapa Kita Perlu Memakai Wangian?" Tanya diri korang..hehe πŸ’–

Perfumes bukan 1 keperluan tapi kemestian.. hehe, Yup , bagi saya tidak lengkap rasanya jika kita sudah berpakaian cantik menarik tetapi tidak menggunakan sedikit wangian pada diri sendiri... Kenapa ya? Ni dia sebabnya ↴
πŸ’ŸPERFUMES adalah SUNNAH

Saya yakin ramai yang tahu, berwangi wangian itu sunnah Rasullullah (S.A.W).Setiap manusia mempunyai minat. Suka kepada sesuatu.  Wangian dan haruman yang bagus adalah perkara yang disukai oleh Nabi S.A.W.

Tak syak lagi, sukanya baginda kepada wangian kerana naluri fitrah seseorang manusia yang normal. Setiap orang jika fitrahnya baik, jika kejadiannya baik, jika kemanusiaanya baik sudah tentu dia akan suka kepada wangian. Sebaliknya akan membenci, seperti Nabi S.A.W yang tidak suka kepada bauan yang busuk. Nabi S.A.W benci jika terlihat atau terbau benda yang busuk. Rasulullah tak suka makan bawang putih, merah dan tumbuhan yang berbau busuk. Apabila baginda ditanya tentang ini.

“Saya seorang pemohon”. Bermaksud, aku memohon kepada tuhanku dan malaikat turun kepadaku,sebab itulah aku tak mahu ada padaku bau busuk. Berwangi menyegarkan jiwa untuk beribadah.

Nabi jadikan wangian, 1/3 dari mas kahwin Fatimah. Antara sunnah dalam wangian Nabi S.A.W mengajar kita agar tidak menolak wangian. Sesiapa yang mendapat wangian sebagai hadiah atau diberi wangian di tempat khusus maka janganlah dia tolak wangian tersebut kerana dia adalah nikmat kurnian Allah S.W.T kepada manusia.

Semoga Bermanfaat❤❤❤



"Jom mewangi dengan De'Xandra"

Berminat nak dapatkan De'Xandra Perfume?
Korang boleh Whatsapp YS πŸ˜ƒ

πŸ’“ Whatsapp 'DX' ke 01131967158

πŸ’“ Whatsapp 'DX' ke 01131967158

πŸ’“ Whatsapp 'DX' ke 01131967158 


#yanasakuradexandra
#EjenSahDropshipDexandra
#mewangibersamadexandra

0 comments:

Post a Comment

Hye all of my lovely readers..
Thanks for reading my blog's.. =)
Feel free drop your comment here :D

(= I WROTE YOU READ =)

╔══╗
╚╗╔╝
╔╝(¯`v´¯)
╚══`.¸.u'll ♥♥♥